Να σας γλυκάνω έχω λόγους να σας κερνώ αυτό τον καιρό κι όταν κερνούμε είναι λόγοι χαράς γιορτής, επετειακοί μα τι σημασία έχει.


Μα θα μου πείτε φράπα τώρα, ναι και για μένα περίεργο.
Πριν είκοσι μέρες πηγαίνοντας για το χωριό πέρασα από το εξοχικό της αδελφής μου κι ένας γείτονας της της είχε κρεμάσει στην πόρτα της μια τσάντα με πράσινες φράπες.
Να σας πω την αλήθεια εγώ ξέρω ότι τις κόβουν ώριμες και κίτρινες μα δεν μπορούσα να τις αφήσω να πάνε χαμένες και δοκίμασα. Νομίζω ότι δεν υστερεί πολύ της ώριμης αλλά η ακριβής διαπίστωση θα γίνει όταν θα έχω και ώριμες.
Πάμε να δούμε τι έκανα.
Τα υλικά μου
Φράπες 1 κιλό φλούδες καθαρισμένες
Ζάχαρη 1500γρ
Νερό 1700 ml
Βανίλια (προαιρετική)
Χυμό ενός μεγάλου λεμονιού.

Διαδικασία
Η όλη διαδικασία είναι περίπου ίδια με αυτή του γλυκού πορτοκάλι αλλά έχει κάποιες ιδιαιτερότητες.
Ξύνουμε με τρίφτη απέξω τις φράπες και αφαιρούμε τις φλούδες όπως ακριβώς στο πορτοκάλι.
Η φράπα όμως έχει πάρα πολύ "άσπρο" το οποίο πρέπει να αφαιρεθεί προσεκτικά έτσι που να πάρουμε φλούδες λεπτές. Εγώ τις καθάρισα με ένα μαχαίρι φιλεταρίσματος.


Τις κόβουμε σε μικρότερα κομμάτια έτσι ώστε να μπορούν να τυλιχτούν.




Τυλίγουμε τις φλούδες σε ρολό και τις στερεώνουμε με με κλωστή κάνοντας " κομπολόι" η χρησιμοποιούμε οδοντογλυφίδες. Ζυγίζουμε τις φλούδες για να υπολογίσουμε τη ζάχαρη.


Η φωτογραφία είναι μετά το βράσιμο
Βάζουμε τις φλούδες σε μπόλικο νερό και τις αφήνουμε για 12 τουλάχιστον ώρες αλλάζοντας το νερό μια δυο φορές.
Βάζουμε τις φλούδες σε νερό που βράζει και αφήνουμε να βράσουν για 10 λεπτά και τις στραγγίζουμε.
Σε μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε το νερό με τη ζάχαρη και βράζουμε 10 λεπτά, τοποθετούμε και τις φλούδες και βράζουμε μέχρι να δέσει το σιρόπι.
Τοποθετούμε το γλυκό σε αποστεωμένα βάζα κλείνουμε καλά και αφήνουμε ανάποδα μέχρι να κρυώσει το γλυκό.
Μείνετε συντονισμένοι για το επόμενο κέρασμα.
http://asproylas.blogspot.gr/